שאלות נפוצות על תכשיטי זהב

אנו אסירי תודה לנצח על גילוי הזהב של ג'יימס ווילסון מרשל ב-24 בינואר 1848 במיל' סאטר בעמק קולומה, ליד סקרמנטו, קליפורניה. הממצא שלו סימן את תחילתה של הבהלה לזהב בקליפורניה, ההגירה ההמונית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית. למותר לציין, זהב הוא מרכיב עיקרי עבור כל תכשיטן, וברוח המתכת האהובה עלינו שאין לה מתחרים, ריכזנו כמה תשובות לכמה שאלות נפוצות על תכשיטי זהב.

מה ההבדל בין תכשיטי זהב  , 14K, 18K ו-24 K?

ה-"K" מייצג קראט, המייצג את אחוז הזהב הטהור בסגסוגת המתכת.

מכיוון שזהב טהור הוא מאוד רך, תכשיטנים מערבבים אותו עם סגסוגות אחרות כדי להפוך אותו לעמיד וקשה יותר. מיותר לציין, זהב 24 קראט משמש לעתים רחוקות בתכשיטים בגלל הסיבה הזאת.

טוהר: ככל שמספר הקראט גבוה יותר, קיים אחוז גבוה יותר של זהב טהור בתכשיטים

14K = 58.5% 18K = 75% 22K = 91.7% 24K = 100%

עלות: ככל שהקראט גבוה יותר, כך העלות גבוהה יותר המחיר מבוסס על אחוז הזהב הטהור  – המחירים שלנו מבוססים על שווי השוק הנוכחי של זהב.

צבע: מכיוון שזהב טהור הוא צהוב באופן טבעי, ככל שהקראט גבוה יותר, הפריט יהיה צהוב יותר.

עמידות: ככל שהקראט גבוה יותר, כך הסגסוגת נעשית רכה יותר ונוטה לשריטות. זה חשוב לשקול אם אתה קובע אבן חן בשיניים קטנות שאינך רוצה לכופף בקלות.

דוגמה לטבעת 18 קראט

דוגמה לטבעת 22 קראט

דוגמא לטבעת 14 קראט

 

מהו הצבע הטבעי של זהב?

זהב טהור הוא צהוב. מיותר לציין שככל שהקראט של תכשיטי זהב גבוה יותר, כך יהיה להם גוון צהבהב יותר. זהב צהוב הוא עדיין בחירה פופולרית ומסורתית עבור טבעות חתונה  כמתכת העיקרית. עיין במבחר שלנו טבעות אירוסין ונישואין הכוללות מגוון עיצובים.

מה זה רוז גולד?

זהב ורד, הנקרא לפעמים זהב ורוד, הוא סגסוגת שנוצרת על ידי הוספת נחושת לזהב טהור, מה שמביא לגוון מתכתי ורדרד והראו עלייה בפופולריות ב-2015 וממשיכים להיות מבוקשים.

מה זה זהב לבן?

פותח כדי לחקות פלטינה, זהב לבן, הוא נוצר בדרך כלל על ידי הוספת 25% ניקל ואבץ לזהב טהור. ככל שהקראט נמוך יותר, כך הוא ישמר יותר "לבן" מכיוון שהקראט גדל על ידי הוספת זהב צהוב טהור יותר. טבעות זהב לבן הן חלופה בעלות נמוכה יותר, קלת משקל יותר לפלטינה ופלדיום.

דוגמה לטבעת זהב לבן

מדוע טבעות זהב לבן מצופים ברודיום?

תכשיטי זהב מצופים ברודיום כדי לגרום להם להיראות לבן יותר, לשפר את הברק שלהם ולהעניק להם משטח קשה יותר אך הסיבה המרכזית היא להבליט את זוהר היהלומים.

בתוך תכשיטי זהב לבן קלאסיים זכרו, הציפוי יישחק ודורש תחזוקה שוטפת.

מומלץ לצבוע מחדש את התכשיטים שלך כל 1-2 שנים כדי לשמור על מראה הטוב ביותר

הנה מבט מוגדל על ההבדל בצבע בין טבעת זהב לבן מצופה ללא ציפוי.

 

איך אוכל לדעת אם תכשיטי הזהב שלי אמיתיים?

כאשר יש ספק, הדרך המדויקת ביותר לדעת היא לקחת את הפריט שלך לצורפ.ת להערכה, אבל הנה כמה בדיקות שתוכל לעשות בבית כדי לעזור לך לקבוע אם הזהב שלך אמיתי.

האם יש לזה חותמת קראט זהבאם זה זהב אמיתי, תהיה לו אחת מהחותמות הבאות (בדרך כלל על השרוול הפנימי שלו) המייצגת את אחוז הזהב שהוא מכיל

הערה: חוסר באחת מהחותמות לעיל לא תמיד אומר שתכשיטי הזהב שלך אינם טהורים. לדוגמה, אם גודל טבעת שונה, ייתכן שהחותמת לוטשה או הוסרה. וגם, לא כל מעצבי התכשיטים מוסיפים חותמת.

זה כבדאם זה זהב אמיתי, הוא יהיה כבד יותר מתכשיט לא זהב בגודל שווה.

האם זה דהוי אם פני השטח של התכשיטים מוכתמים או דהויים, סביר להניח שהם יהיו טהורים מכיוון שזה לא אופייני לרוב הזהב.

האם המשטח מראה שריטותהזהב רך וישרט. אם המשטח נשרט, אבל הצבע עדיין אחיד, סביר להניח שזהב מלא לעומת טבעת מצופה. אם השריטות חושפות צבע אחר, הוא מצופה.

האם תכשיטי זהב היפואלרגנים?

לא וכן. אלא אם כן מדובר בזהב טהור 24, זוהי סגסוגת וסביר להניח שהיא מעורבבת עם ניקל – אלרגן מתכת נפוץ – כדי להפוך אותו חזק יותר ופחות גמיש. אם אתה אוהב את המראה של זהב לבן, בחר בטיטניום היפואלרגני כחלופה (וזה עולה פחות). אם אתה חלק מזהב צהוב ואין לך אלרגיה קיצונית למתכות, קראט זהב גבוה יותר עשוי לעבוד בשבילך.

האם זהב הוא מתכת יקרה?

כן, כי הוא נחשב לנדיר ובעל ערך כלכלי גבוה. מתכות יקרות אחרות כוללות כסף, פלטינה ופלדיום.