התערוכה השנתית של הסטודיו 2019 הורות- אורות

אור-ות. אור, חושך ומה שבניהם. הורות בצורפות

התערוכה השנתית בסטודיו לצורפות של שירלי קורן משלבת יצירות מתכת ותאורה אמנותית. היוצרים, גברים ונשים בכל הגילאים, מציגים פרשנות אישית מרגשת למילה "הורות".

התערוכה השנתית בסטודיו לצורפות של שירלי קורן מהווה נקודת ממשק לא שגרתית בין עולם הצורפות לעולם האדם הפנימי. נושא התערוכה הוא הורות – מילה אחת שהיא עולם ומלואו ונוגעת לכל אדם בבטן הרכה, כילד להורים או כהורה לילדים או שניהם גם יחד. הנושא, אותו בחרה שירלי בשיתוף זוגתה אורית פורטל, מתכתב עם חייה האישיים ומהווה המשך לנושאי התערוכות הקודמות: בית ואהבה עצמית.

המבקרים צפויים לעבור חוויה מיוחדת. יצירות המתכת הפכו למיצגי תאורה בזכות שיתוף פעולה עם האמנית הרב-תחומית תמר אור, מעצבת תאורה מוערכת בתחום התיאטרון והמחול. התאורה מקיימת דו-שיח עם העבודה: לעיתים יבקע האור מתוכה, לעיתים יאיר ממד מסוים או ייצור הצללה וצבעוניות שמותאמת להלך הרוח של היצירה.

כל אחד מהמציגים בתערוכה, שמגיעים מתחומי עניין שונים, גיבש וזיקק רעיון או רגש מתחום ההורות אותו ביקש להפוך מרוח לחומר. תהליך היצירה והדיאלוג עם שירלי ותמר העירו והאירו אצל היוצרים תהליכים מורכבים ומעמיקים: תובנות על עצמם כהורים או על הוריהם שלהם, ההבנה כי לעתים ההורה הנפשי אינו זה הביולוגי והתפייסות עם פגיעות עבר.

אני מקווה שהתערוכה תפתח בפני המבקרים בה דלת למקומות שאנו בוחרים להאיר ועל החלקים שמסתתרים בין הצללים. לרגעים הקשים בהם אנו מרגישים שהאור כבה ולזמנים הטובים בהם ממלאת אותנו ההורות באור.