מהיכן מגיעים החרוזים?

מהיכן מגיעים החרוזים?

מאז ומעולם עוד בטרם הומצאו חרוזי המילים האדם למד ליצור כלים ותכשיטים שונים, בניהם למד כיצד ליצר חרוזים המיועדים לתכשיטים, פולחן ומסחר

גם אצלי בסטודיו לצורפות שברמת השרון מתקיימות לא מעט סדנאות בשילוב חרוזים האמת, שרוב האנשים אוהבים אותם,

מסדנאות לילדים ועוד ימי גיבוש וכיף ולארגונים וחברות- הצמידים המיוחדים עם הקשירות המדליקות שובות את לב כולם.

אז מהיכן מגיעים החרוזים שמקיפים אותנו בלי שנעצור רגע לחשוב על זה?

היסטוריה

חרוזים נחשבים לאחת הצורות המוקדמות ביותר לסחר בין בני המין האנושי. ההערכה היא כי סחר בחרוזים היה אחת הסיבות לכך שבני האדם פיתחו שפה. אומרים כי חרוזים שימשו וסחרו במשך רוב ההיסטוריה שלנו. החרוזים העתיקים ביותר שנמצאו עד היום היו במערת בלומבוס כבת 72,000 שנה ובקסר עקיל בלבנון כבן 40,000 שנה.

שרשרת אבני אופל עם תליון 18 קראט. אורך השרשרת 42 ס"מ, אורך התליון 11 מ"מ.

משמעות סמלית של חרוזים

באזורים רבים בעולם משמשים חרוזים למטרות סמליות, למשל:להשתמש בתפילה או במסירות נפש – למשל חרוזי מחרוזת עבור קתולים רומיים, מיסבהה למוסלמים, חרוזי תפילה יפניים / בודהיסטים / ננג'ו להינדים, בודהיסטים, ג'ינים, כמה סיקים, קונפוציאניזם, טאואיסטים / דאואיסטים, שינטו וכו '.חרוזים משמשים להפגת מתח, למשל חרוזי דאגה ואף כמטבע למשל אגרי חרוזים מגאנה כמובן שכולנו מכירים חרוזים של המשחק האהוב-מנקלה!

סוגי חרוזים

חרוז הוא חפץ דקורטיבי קטן אשר נוצר במגוון צורות וגדלים של חומר כמו אבן, עצם, קליפה, זכוכית, פלסטיק, עץ או פנינה ועם חור קטן להברגה או למיתר. חרוזים נעים בגודל שמתחת למילימטר אחד (0.039 אינץ ') ועד לסנטימטר (0.39 אינץ') בקוטר. זוג חרוזים העשויים צדפי חילזון בים נאסאריוס, בני כמאה אלף שנה, נחשבים לדוגמאות המוקדמות ביותר לתכשיטים.

עבודת חרוזים היא האומנות או המלאכה לייצור דברים עם חרוזים.ניתן לחלק חרוזים למספר סוגים של קטגוריות חופפות על בסיס קריטריונים שונים כמו החומרים שמהם הם עשויים, התהליך המשמש בייצורם, המקום או תקופת המוצא שלהם, הדפוסים על פני השטח שלהם, או צורתם הכללית.

 

אבני לבה, הן אבנים לא משורטטות שמקורן בלוע של הר געש, בשילוב כדורי חוטים שנעשו בעבודת יד, מצופים זהב 18 קראט

רכיבים

חרוזים יכולים להיות עשויים מחומרים רבים ושונים. החרוזים הקדומים ביותר היו עשויים ממגוון חומרים טבעיים אשר לאחר שנאספו ניתן היה לקדוח ולעצב אותם בקלות. ככל שהאדם הפך מסוגל להשיג ולעבוד עם חומרים קשים יותר, אותם חומרים נוספו למגוון החומרים הזמינים. אך בימינו נוספו חומרים סינתטיים.בייצור מודרני, חומרי החרוז הנפוצים ביותר הם עץ, פלסטיק, זכוכית, מתכת ואבן.

חומרים טבעיים

חרוזים עשויים עדיין מחומרים רבים המופיעים בצורתם הטבעית- אורגנית (כלומר, ממקור בעלי חיים או צמחיים) או אנאורגניים (מקור מינרלי גרידא). עם זאת, חלק מחומרים אלה עוברים כעת באופן שגרתי מעט עיבוד נוסף מעבר לעיצוב וקידוח גרידא, כגון שיפור צבע באמצעות צבעים או הקרנה.החומרים האורגניים הטבעיים כוללים עצם, אלמוגים, קרן, שנהב, זרעים, קליפת בעלי חיים ועץ.

במשך מרבית ההיסטוריה האנושית היו פנינים החרוזים היקרים האולטימטיביים ממקור טבעי בגלל נדירותם; התהליך המודרני לגידול פנינים הפך אותם לשכיחים בהרבה. ענבר וסילון הם גם ממקור אורגני טבעי אם כי שניהם הם תוצאה של מאובן חלקי.

החומרים האורגניים הטבעיים כוללים אבנים מסוגים שונים, החל מאבני חן למינרלים נפוצים ומתכות. מבין האחרונים, רק מעט מתכות יקרות מופיעות בצורות טהורות, אך מתכות בסיס מטוהרות אחרות יכולות להיות ממוקמות גם בקטגוריה זו יחד עם סגסוגות מסוימות המופיעות באופן טבעי כמו אלקטרום. יש גם חרוזי נייר.

 

שרשרת זהב 18 קראט, משובצת בפנינה גדולה ומרשימה, אורך הפנינה 2.5 ס"מ.

בעיגולי הזהב משובצים 3 יהלומים שחורים בגודל נקודה. מלכותית ומיוחדת. אורכה 55 סמ

מקום או תקופת מוצא

חרוזי סחר אפריקאים או חרוזי עבדים עשויים להיות חרוזים עתיקים שיוצרו באירופה ושימשו לסחר בתקופה הקולוניאלית הם עשויים להיות מיוצרים במערב אפריקה על ידי אפריקאים, כמו חרוזי קיפא מאוריטניים, חרוזי זכוכית אבקתית מגניאה וניגרית, או חרוזי פליז תוצרת אפריקה.

קריסטל אוסטרי הוא מונח גנרי לחרוזי קריסטל עופרת חתוכים, המבוססים על מיקומו ויוקרתה של חברת סברובסקי.

חרוזי זכוכית צ'כיים מיוצרים בצ'כיה, ייצור חרוזי זכוכית באזור מתקופת המאה ה -14, אם כי הייצור היה מדוכא תחת שלטון קומוניסטי. בגלל המסורת הארוכה הזו, הביצוע והאיכות שלהם זוכים למוניטין מצוין.

חרוזי וינטג ', בשוק פריטי האיסוף והעתיקות, מתייחסים לפריטים בני פחות מ 25 שנים. חרוזי וינטג 'זמינים בחומרים הכוללים לוסיט, פלסטיק, קריסטל, מתכת וזכוכית.

בטוחה שנהניתם!