למה להשקיע בזהב?

הזהב מוערך ברחבי העולם בזכות הערך וההיסטוריה העשירה, אשר שזורים לתרבויות במשך אלפי שנים. מטבעות המכילות זהב הופיעו סביב 800 לפני הספירה, ומטבעות זהב טהור הראשון נפגעו במהלך הרסן של המלך Croesus של לידיה על 300 שנים מאוחר יותר.

משך המאות, אנשים המשיכו להחזיק זהב מסיבות שונות. חברות, ועכשיו כלכלות, מניחים ערך על זהב, ובכך להנציח את שוויו. זה המתכת שאנחנו חוזרים אליו כאשר צורות אחרות של מטבע לא עובדות, מה שאומר שזה תמיד בעל ערך כלשהו כמו ביטוח נגד זמנים קשים. להלן מספר סיבות מעשיות לחשוב על הבעלות קצת זהב היום.

  • ההיסטוריה של החזקת הערך שלו

בניגוד למטבע נייר, מטבעות או נכסים אחרים, זהב שמר את ערכו לאורך כל הגילאים. אנשים רואים זהב כדרך להעביר ולשמר את עושרם מדור אחד למשנהו. מאז ימי קדם, אנשים העריכו את התכונות הייחודיות של המתכת היקרה. זהב לא מעורב והוא יכול להיות נמס על להבה משותפת, מה שהופך את זה קל לעבוד עם חותמת כמו מטבע. כמו-כן, לזהב יש צבע ייחודי ויפה, בניגוד לאלמנטים אחרים. האטומים בזהב כבדים יותר והאלקטרונים זזים מהר יותר, ויוצרים ספיגת אור כלשהו; תהליך ששימש  את תיאוריית היחסות של איינשטיין ..

 

  • חולשת הדולר האמריקני

למרות שדולר ארה "ב הוא אחד המטבעות החשובים ביותר בעולם, כאשר הערך של הדולר נופל נגד מטבעות אחרים כפי שהוא עשה בין 1998 ו 2008, זה לעתים קרובות מבקש מאנשים "לצאן " הביטחון של זהב, אשר מעלה מחירי הזהב. המחיר של זהב כמעט שולש בין 1998 ו 2008, להגיע לאבן הדרך $1,000-a-אונקיית זהב בתחילת 2008 וכמעט מוכפל בין 2008 ו-2012, והיום מחירו הגיע ל $ 2000! הירידה בדולר ארה"ב התרחשה מתוך מספר סיבות, כולל תקציב גדול של המדינה והמסחר ועלייה גדולה באספקת הכסף.

  • גדר האינפלציה

זהב היה היסטורית גידור מצוין נגד האינפלציה, כי המחיר שלו נוטה לעלות כאשר העלות של החיים עולה. במהלך  50 השנים האחרונות משקיעים ראו מחירי הזהב ממריאים ואת שוק המניות צולל כאשר האינפלציה גבוהה.

זה בגלל כאשר מטבע פיאט מאבד את כוח הקנייה שלה באינפלציה וזהב נוטה להיות במחיר מלא כאשר זה קורה. יתר על כן, זהב הוא נראה כאחסון מעולה של הערך הגבוה שלו כך אנשים יכולים להיות מעודדים לקנות זהב כאשר הם מאמינים כי המטבע המקומי שלהם מאבד את  ערכו.

  • הגנת הדפלציה!

דפלציה מוגדרת כתקופה שבה המחירים יורדים(דפלציה היא בדיוק ההפך מאינפלציה. אם אינפלציה מייצגת משק כלכלי שבו רמת המחירים עולה, אז דפלציה מייצגת משק שבו רמת המחירים יורדת), כאשר פעילות עסקית מאיטה והכלכלה מכביד על החוב העודף, שלא נראה באופן גלובלי מאז השפל הגדול של שנות ה -30 במהלך השפל, הכוח הקנייה היחסית של זהב הרקיעה בעוד מחירים אחרים ירדו בחדות. הסיבה לכך היא שאנשים בחרו לאגור מזומנים, והמקום הבטוח ביותר להחזיק במזומנים היה בזהב ובמטבעות זהב באותו זמן

  • אי-ודאות גיאופוליטית

הזהב שומר על ערכו לא רק בזמנים של אי ודאות פיננסית, אלא בזמנים של חוסר ודאות. זה נקרא לעתים קרובות "משבר המשבר", כי אנשים בורחים לביטחונם היחסי כאשר המתחים בעולם עולים; בזמנים כאלה, לעתים קרובות היא מבצעת השקעות אחרות. לדוגמה, מחירי הזהב חוו כמה תנועות במחירים בתגובה למשבר המתרחש באיחוד האירופי. מחירו עולה לעתים קרובות כאשר הביטחון בממשלות נמוך.

  • אילוצי אספקה

ישנם אילוצי אספקה שמגיעים בערבות המכרות הקיימים ו/או החדשים- זה יכול לקחת מחמש עד עשר שנים כדי להביא מכרה חדש להפקה. ככלל, הפחתה באספקת הזהב מגדילה את מחירי הזהב.

  • הגדלת הביקוש

בשנים קודמות, גדל עושר של כלכלות השוק המתעוררים שיפרה הביקוש זהב. ברבות ממדינות אלה, הזהב שזור בתרבות. הודו היא אחת המדינות הגדולות ביותר הצורכת זהב בעולם; יש לו שימושים רבים, כולל תכשיטים. ככזה, עונת החתונה ההודית באוקטובר הוא באופן מסורתי את הזמן של השנה שרואה את הביקוש העולמי הגבוה ביותר עבור זהב . בסין, מטילי זהב הם צורה מסורתית של שמירה, הביקוש לזהב איתן.

הביקוש לזהב גדל גם בקרב משקיעים. רבים מתחילים לראות סחורות, במיוחד זהב, כמחלקת השקעה לאילו כספים יש להקצות.

  • השורה התחתונה

זהב צריך להיות חלק חשוב בתיק ההשקעות המגוון משום שהמחיר שלה עולה בתגובה לאירועים הגורמים לערך השקעות נייר, כגון מניות ואגרות חוב, לירידה. למרות המחיר של הזהב שיכול להיות נדיף בטווח הקצר, זה תמיד שומר על ערכו לטווח הארוך.

במהלך השנים, היא שימשה כגידור מפני האינפלציה והסחף של מטבעות גדולים, ולכן היא מהווה השקעה שווה בהתחשב במה שקורה בעולם לאורך השנים