מדוע התכשיטים שלי הופכים את העור שלי לירוק?

סביר להניח שהעור שלכם הפך לירוק מענידת תכשיטי נחושת או תכשיטים שיש בהם נחושת ואינכם יודעים זאת. עם זאת, יש מגוון של מתכות תכשיטים שהופכות את העור שלכם לירוק. זהו למעשה תהליך חמצון המתרחש כאשר משלבים מתכות מסוימות של תכשיטים עם עור. חשוב לזכור ששינוי צבע העור כתוצאה מתכשיטים אינו זהה לתגובת עור או תגובה אלרגית.

למעשה, קבלת עור ירוק ממתכות מסוימות היא תגובה נפוצה  ואינה פוגעת בעור שלכם. אם העור שלכם מגרד או אדום, אז אתם מתמודדים עם תגובה אלרגית שלילית למתכת, ולא עם תגובה כימית.

דיברנו על נחושת, אבל האם זו מתכת התכשיטים היחידה שהופכת את העור לירוק? לא בדיוק. מתכות סגסוגות רבות עלולות לגרום לשינוי צבע העור, במיוחד כשהן מעורבבות עם זיעה ושמני עור.

איזה סוג של תכשיטים הופכים את העור לירוק?

כפי שכבר רשמנו: נחושת היא הגורם הנפוץ ביותר לשינוי צבע העור. עם זאת, אתם יכולים גם לחוות שינוי צבע העור ממתכות זהב וכסף. למה? ובכן, רק לעתים נדירות תכשיטי זהב וכסף עשויים לחלוטין מחומר אחד. הם פשוט רכים מדי בפני עצמם כדי לשמש בתכשיטים. וזו בדיוק הסיבה שבגללה זה סטנדרטי לערבב מתכות עם סגסוגות כדי לחזק אותן. באילו מתכות משתמשים בסגסוגות? בינגו! נחושת, אבץ ולעתים ניקל – אשר ידועים כמשנים את צבע העור.

כאשר נחושת מעורבבת עם זיעה בעור, התוצאה היא חתיכות נחושת משולבות הנספגות לתוך העור והופכות אותו לירוק. למעשה, לתהליך זה יש יתרונות בריאותיים, כולל הקלה בדלקת פרקים ובעיות במחזור הדם. לא כל כך נורא אחרי הכל, נכון? אז, אילו מתכות תכשיטים אחרות הופכות את העור לירוק?

האם הסגסוגת הופכת את העור שלך לירוק?

זה תלוי בתערובת הסגסוגת, אבל רוב הסגסוגות שמכילות ניקל ונחושת, שניהם גורמים לרוב לשינוי צבע העור. עם זאת, פריטי תכשיטים מסגסוגת אשר מצופים ברודיום ימנעו שינוי צבע העור.

האם פליז הופך את העור לירוק?

ובכן, בהתחשב שפליז עשוי מתערובת של מתכות כולל נחושת ואבץ, חמצון נפוץ. אנשים רבים קונים תכשיטי פליז מכיוון שהם זולים, אולם הם בדרך כלל ישנו  את צבע העור ואף מכתימים אותו לעתים. אלמנטים נוספים גורמים לפליז להפוך את העור לירוק כולל לחות, שמני עור וזיעה.

האם כסף סטרלינג הופך את העור לירוק?

מכיוון שכסף טהור הוא מתכת רכה, הוא מעורבב עם מתכות סגסוגות כדי להקשיח אותו לתהליך הכנת התכשיטים. במהלך תהליך זה, תכשיטנים משתמשים בשילוב של מתכות ולעתים קרובות מוסיפים נחושת לתערובת. האם זה דבר רע? בכלל לא. במיוחד בהתחשב באחוז הנחושת בשימוש הוא פחות מ-8%.

אז, האם 8% נחושת יכולים לגרום לכסף סטרלינג להפוך את העור שלך לירוק? זה תלוי מי עונד את התכשיטים. בנוסף, קרמים מסוימים לעור עלולים לגרום לשינוי צבע העור. אם אתם עונדים את תכשיטי הכסף סטרלינג שלך 24/7, כולל בימים חמים ובמהלך אימון בעצימות גבוהה, אז הזעה תגרום לכם להיות רגישים יותר לשינוי צבע העור. לכן מומלץ להסיר תכשיטים במהלך הפעילויות הללו.

טיפים למנוע מתכשיטים להפוך את העור לירוק:

צמצמו למינימום את תכשיטי הנחושת שלכם, או ענדו אותם רק במשורה ולפרקי זמן קצרים.
תצפו את התכשיטים שלכם בציפוי רודיום, מה שיכניס שכבת הגנה בין התכשיט לעור שלכם וגם יגדיל את תוחלת החיים של התכשיטים שלכם.
אל תענדו תכשיטים שהופכים את העור לירוק בימים חמים, מכיוון שהזעה היא הסיבה העיקרית לכך שמתכות תכשיטים מתחמצנות על העור שלכם ומובילות לשינוי צבע.
נקו את התכשיטים שלכם באופן קבוע כדי להסיר לכלוך, נוזלים, קרמים או חלקיקי סבון שעלולים להיצמד לתכשיט ולהוביל לחמצון על העור.
אל תשחו עם התכשיטים שלך מכיוון שכלור ונחושת מייצרים תגובה אינטנסיבית נגד העור שלכם.
הסירו את התכשיטים שלך בעת הניקוי. חומרי ניקוי סטנדרטיים מכילים גם כלור שעלול לגרום לשינוי צבע בעת ענידת תכשיטי זהב.
הסירו לסירוגין פריטי תכשיטים כדי להקל על שינוי צבע העור ולתת לעור שלכם הזדמנות לנשום.
כפי שאתם יכולים לראות, מתכות וסגסוגות רבות גורמות לשינוי צבע העור בשילוב עם האלמנטים. עם זאת, שינוי צבע העור אינו קבוע או מזיק. ביצוע השלבים האלה יעזור לכם למזער את שינוי צבע העור ולחזור ליהנות מפריטי התכשיטים היפים שלכם.

שירלי קורן
מעצבת תכשיטים ובעלת בית הספר לצורפות

Shirly.jds